Trainingen

Alpha Support b.v. biedt trainingen die te maken hebben met interactie met anderen. Interactie in diverse settings kan namelijk aangeleerd worden. Zo kan de één makkelijk een gesprek met anderen ondergaan, maar vindt hij/zij het moeilijk om met conflicten om te gaan. Wanneer hij de technieken aangeleerd krijgt om conflicten te hanteren, zal dat zijn kwaliteit als medewerker of manager zeker ten goede komen. Wij bieden onderstaande trainingen op maat gesneden, hetgeen kan inhouden dat deze "on the job"gegeven worden, in groepsverband of individueel.

· Management-trainingen Wij leren managers de juiste managementvaardigheden om hun medewerkers te begeleiden, coachen, sturen en motiveren. Daarbij wordt veel aandacht besteed aan de karaktereigenschappen van de individuele manager en hierbij de passende technieken gezocht. Zoals elke medewerker om een eigen benadering door de manager vraagt, zo passen bij elke manager specifieke managementtechnieken.

· Gesprekstechnieken Door het hanteren van de juiste technieken in interactie met collega's, wordt de kwaliteit van de communicatie verhoogd. Hierdoor kunnen veelvoorkomende miscommunicaties, en onnodig lang discussiëren worden voorkomen. Enkele gesprekstechnieken zijn bijvoorbeeld het kort samenvatten van hetgeen de ander heeft gezegd om te verifiëren of dit zo juist opgevat is, of in een gesprek uw gespreksonderwerp aankondigen om te voorkomen dat u met de deur in huis valt.

· Vergadertechnieken In de training vergadertechnieken worden gesprekstechnieken aangeleerd zoals omschreven bij de training gesprekstechnieken. Bij deze training wordt echter de nadruk gelegd op het leiden van vergaderingen, zoals omgaan met leden die te dominant aanwezig zijn en technieken om de vergadering niet van de agendapunten te laten afdwalen.

· Conflicthantering Zowel binnen uw organisatie als daarbuiten zullen altijd conflicten op de loer liggen. Het is zorg dat uw personeelsleden hiermee constructief weten om te gaan om conflicten of erger te voorkomen. Daartoe kunnen wij diverse technieken aanleren, zoals bijvoorbeeld goed naar de ander te luisteren en in een zo vroeg mogelijk stadium onenigheden bespreekbaar maken.

· Teamtraining Bij een intensieve samenwerking is het van belang dat iedereen met elkaar kan omgaan. Wij laten deze constructieve samenwerking tot stand komen door middel van een training. Daartoe analyseren wij de sterke en minder sterke kanten van alle leden, leggen dit bloot en leren hen met elkaars positieve kanten en zwakheden om te gaan.

· Coachingstrajecten In sommige gevallen kan het nodig zijn één of enkele medewerkers persoonlijk te coachen om op een gewenst (hoger) niveau binnen uw organisatie te brengen. Daarbij valt te denken aan het aanleren van enkele specifieke persoonlijke vaardigheden of vakinhoudelijke vaardigheden om een dergelijk niveau te bereiken. Wij bieden een op maat gesneden coachingstraject.

· Persoonlijke begeleiding Indien u of uw medewerker(s) psychologische begeleiding nodig heeft, dan kunt u daarvoor bij ons terecht. Gekeken wordt er dan wat de oorzaak is en wat er aan gedaan kan worden. Daarbij is de begeleiding door middel van gesprekken uiteraard van cruciaal belang.

· Mens- en resultaatgericht werken In deze training leren wij de manager omgaan met het leiden van mensen vanuit de Human Resource benadering, hetgeen een specialisatie inhoudt binnen de managementtrainingen die door ons worden verzorgd.