Trucks

Home Page
Trucks

Editor
Links
Zoon

 

Kenworth trucks.

Het mag duidelijk zijn, ik ben van beroep vrachtautochauffeur. Alleen rijd ik niet met zo'n mooie truck als op de foto. Ik rijd zelf met een Mercedes 1938 LS en trek hiermee een bulkoplegger waarmee poedervormige grondstoffen worden vervoerd. Dit zijn met name cement, kalk en vliegas (restproduct van kolenverbranding). Deze producten worden vervoerd naar betoncentrales, electriciteitscentrales en cementfabrieken.

Mijn trekker heeft 380 PK, een maximaal totaalgewicht van 50 ton (in Nederland), een leeggewicht van 14 ton en dus een nuttig laadvermogen van 36 ton. Het dieselverbruik van de trekker is ongeveer 33 liter per 100 km. oftewel 1 op 3 km. en om nou niet van tankstation naar tankstation te hoeven rijden heeft de trekker een dieseltank van 400 liter.

Wij rijden bij onze firma naar de Benelux, Duitsland en een enkele keer naar Frankrijk alwaar de vervoerde producten bij de klant gelost kunnen worden d.m.v. een eigen compressor in een silo met filters om het stoffen tijdens het lossen te voorkomen. Door die eigen compressor aan boord ben ik dus helemaal self-supporting.

Daar ook wij als chauffeurs maar gewoon mensen zijn, in tegenstelling tot wat sommige mensen denken, gaan wij na een lange dag werken zorgen voor het "natje" en het "droogje" en onze persoonlijke verzorging. Dit doen wij in chauffeurscafe's die her en der verspreid liggen in den lande. Slapen doen wij dan in de cabine waar het bedje weer gespreid ligt (mits we 's avonds niet thuis komen natuurlijk).

Kijk ook maar eens op mijn favoriete links-page voor meer info over trucks, truckstops en truckmerken.

Home Page| Trucks | Editor | Links | Zoon

Harry Strijkers
strijker@cuci.nl
Date Last Modified: 4-10-98
Copyright 1998